poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Olej Kokosowy


Kolejny bardzo uniwersalny produkt, olej kokosowy znajduje zastosowanie w kosmetyce jak i w kuchni, ja skupię się może na tym pierwszym, czyli stosowanie zewnętrzne.
Generalnie olej zawsze gości w mojej łazience, używam go w zasadzie wtedy gdy mam lenia :) kiedy nie chce mi bawić z olejem, innym masłem które trzeba rozpuścić przed nałożeniem, czy tez balsamem, który bywa różny.
Olej ma konsystencję stałą, dopiero gdy weźmiemy w dłonie błyskawicznie się rozpuszcza,
Stosować możemy tak:

-jako balsam do ciała (np. po kąpieli, kiedy ciało jest jeszcze rozgrzane)- świetnie nawilża  skórę nie zostawiając tłustej warstwy, wchłania się idealnie

- do masażu - niejednokrotnie słyszałam, że w gabinetach używają do masaży różnego rodzaju

- maska na włosy - to chyba moje najczęstsze używanie tego oleju - na ok.30 min przed myciem - jak dla mnie żadna odżywka po myciu nie jest już potrzebna, włosy są dobrze nawilżone,końcówki się regenerują, nie łamią a włosy są nie obciążone, generalnie świetna maska tanim kosztem

- polecam przy problemach skórnych, takich jak np. łuszczenie, atopowe zapalenie skóry czy innych wirusowych niespodzianek, dlatego że olej zawiera prawie 50% kwas laurynowy, który ma działania antyseptyczne, przeciw-wirusowe, przeciw-trądzikowi i wypryskom różnego rodzaju
- olej świetnie sprawdzi się do pielęgnacji niemowląt, wrażliwej skóry dziecka od pierwszych dni życia,  zamiast oliwki po prostu

Jeżeli chodzi o zapach jak dla mnie jest on nie słodki, tak jak się często niektórym może wydawać i tak jest ten zapach kokosa kojarzony, jak dla mnie pachnie jak naturalne wiórki kokosowe.
a Wy jakie macie spostrzeżenia, opinie o oleju ? :):):)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za pozostawiony komentarz :-) -wszystkie opinie są dla mnie ważne.Na pewno do Ciebie zajrzę :)